profile chat entries credits +follow home



Pengorbanan !
Tuesday, December 6, 2011@8:43 PM

Assalammualaikum warrahmatullahhiwabarakatuh .
May Allah bless u always .


Lamanya tk buatt entryy baru :) RINDU rasanya nk menaip :) .
Sebenarnya sekarang ni mood EXAM :) STPM katakan . Hehe :)
Oklahh doakan sy yee :) semoga apa yg diimpikan tercapai ! Aminn .

1 2 3 Go !
Cerita bermula .

Pagi td , dalam pukul 12.15 tengah malam , mak masuk blik .
Mak kejut suruh anta ayah pergi klinik
Sebab ayah tk boleh nk buang air dgn lawas .
Mmg ayah ade sakitt tk lwas buang air kecil .
Kata mak , penyakit keturunan .
Oklahh , dgn tk sempat nk gosok gg ponn just bsuh muka jee .
Haha ! *kantoii plak* .
Tp tk gosok gg pon sy kumur-2 dgn Listerine taww !
Hehe . Then start enjin kete , trs g klnik bwk ayah .
Mak ponn ikott sekali .

Dalam perjalanan tuhh , rasa jauhhnyee klnik ni ! mcm nk g KL jauhnyee .
Tk jugakk sampai-2 . Takutt sebenarnya , even kt sebelah mak ade menemani ,
ayah ddk belakang , jd Bos utk malam tu . Hehe .
Sampai klnik dlm pukul 12.48 a.m . Tggu MA dtgg lgg .
Dahh dtgg , ayah ponn dahh msuk dlm tggu dlm bpe mnit tah .
Ayah keluar dgn pakai tube . Mmg dahh selalu sgtt ayah pakai tube tuhh bile skitnye dtgg .
Tapi bulan ni kerap sgt penyakit tuhh menyerang .
Dahh siap , balik umahh lahh kann .
Sampai uma dlm kol 1.20 pagi . Ngntok ? Entah lahh tk ngntokk lgg sbb rsau kann ayah sakitt .
Evenn tk truk , tp hati seorang anak , rsau kalau ibu bapa nya sakitt . Even hanya demam biasa .


Dahh smpai uma , tk ley tdo ponn . Haha :)
Mse terkebil-2 nk tdoo , sempat berfikir .
Actually , sorg mbr ni ade ajak sy keje kt melaka lps abis STPM ni .
Tp bila pk-2 balik , tk bolehh rsanya nk keje .
Lgpunn mak tk bg *anak mak , so kesahh ?*
Mak kata , keje tu bile-2 bolehh . Stdy abiskan dulu .
Oklahh , sbgai sorg anak tk slhkan kalau sy iktkan kemahuan mak .
Then , terbatallah niat itu . Noktah disitu sahaja .

Sebenarnya , teringat masa ambil SPM mse tahun 2009 .
Masa tuhh ayah sakitt jgk mcm mlm tdd .
Tp msa tuhh sy tk pndai lg bwk kete , lesen ponn tk doo . Haha :)
Tahun ni STPM , sakitt ayah dtg lg .
Terfikir jugak kat otak ni .
Allah sengaja bg sy dugaan ni sebab Dia nk lihat tahap kesabaran seorang anak tuhh .
Dan disini , sy sdg menghadapi dugaan tuhh .
Dugaan tuhh kecil je sbnrnya , tapi dugaan yg kecil tuhh lahh sbnrnya Allah nk tgk kita punya tahap kesabaran , keimanan , ketaqwaan kita kpd Nya dan juga pd Ibu bapa .
So , sbgai seorang anak , sy sabar menempuhi dugaan ni . Walaupun skrg ni tghh exam .
InsyaAllah , dugaan ini bukan menjadi penghalang untuk seseorang itu berjaya :)
Jadikan halangan itu satu semangat untuk kita berjaya . InsyaAllah . Amin .


So , berbalik pd cite ayah sy tdd , MA tuhh suh ayah pakai smpai 2 mggu .
Then baru bolehh cabutt .
Kesiaan ayahh .
Ayahh kata sakitt kalau psg tiub tuhh :(
Hari tuhh doc ada bg surat , suruh pergi buat pemeriksaan kat
Hospital Colombia Seremban .
Tk taww bila nk g , mak kata lps sy abis exam .
InsyaAllah .
Sekiranya ayah terpaksa dibedah , doakanlah untuk ayah sy yee .
Terima kasih :)

Pape ponn doa anak mu ini semoga ayah cepat sembuh .
Kalau selama ni mak tk pernah g kedai beli lauk atau brg dapur , tapi sejak ayah sakit
mak menggantikan tempat ayah . Pelik . Tapi itulah pengorbanan seorang isteri .
Kalau selama ni kwn ayah yg tolong anta ayah g klinik , tapi sejak kite dahh ade lesen , kite yg
anta ayah g klinik . *KITE , nama yg sering sy gunakan ketika bercakap dgn mak n ayah*


Untuk ayah , walaupun ayah tk taw tapi Allah Maha Mengetahui .
Cepat sembuhh , Jgn buat kerja berat-2 .
Kitee sygg ayah .
Kak long , awa , abg zuhar , abg zahir dan kite sygg ayah sgttt-2 .
:(



Inilah ayah saya , Haji Khalid bin Marzuki .
Yg ddk depan ayah sy tu plak , isteri ayah sy .
Mak sy lahh . Hehe . Hajah Hamidah bt Sidek .


Oklahh , sampai disini sahaja untuk hari ini .
Doakan kptsn STPM sy ntyy bagus yee .
Doakan kesihatan ayah sy yee .
Terima kasih semua :)