profile chat entries credits +follow home



Life is not easy Like ABC 123
Sunday, December 11, 2011@2:24 PM


Assalammualaikum .
May Allah bless u always .


Kadang-2 dlm hidup kita tk tahu apa yg kita nk cari sebenarnya .
Percaya atau tidak , TEPUK DADA TANYA DIRI SENDIRI .
Kadang-2 kita nk dlm hdp kita ni semuanya PERFECT !
Kalau bolehh semua benda yang kita buat akan diterima oleh semua org !
Tapi adakah kita dapat melakukannya ?
Sudah tentu tidak bukann ?
NOBODY PERFECT :)

Dlm hdp ini juga kita sering sahaja ingin merasai disygi .
Dicintai oleh insan bergelar kekasih hati .
Tapi tk semua org merasai prsaan itu untuk jangka masa yg pnjg .
Couple - Clash
Perkara biasa jee :)
Tapi semua org nk yg terbaik dlm perhubungan tuhh .
Kalau dah cuba buat yg terbaik tp hbgn tuh tk dpt nk diselamatkan lg ,
ianya dinamakan TIADA JODOH :)
Sabar jelaa . Seperti sy .
Hahahaha !
Mmg lahh , msa couple YOU MY EVERYTHING !
Dah clash SINGLE IS BETTER !
Seperti yg sy bgtao td .
Tk de jodoh nk buatt mcm mna .
Kita sebagai manusia hanya mampu merancang .
Dia yg menentukan :)

Hidup bukan hanya untuk berseronok .
Tapi untuk beribadat kpd - Nya .
Menjadi khalifah yg terbaik didunia .
Manusia kalau hidup 1000 tahun sekalipun .
Tapi lgsg tk buat amal ibadat pun tk de gunanya .
Kain sejadah pun tk pernah sentuhh , lebih baik tk payah lahir kat dunia .
Salah ke apa yg sy tulis ?
Kalau salah , maaf :)


Hidup bukannya seperti makan gula-2 atau coklat .
Cantik diluar , manis bila dimakan :)
Hidup seperti roda yang sedang berpusing .
Kdg-2 kita berada diatas . Kdg-2 kita berada dibawah .
Saat kita berada diatas , ramai yang kenal kita .
Yang tk kenal pun jadi kenal :) # SENYUM JELA MASA TU #
Saat kita berada dibawah , yang kenal kita pon jd tk kenal :)
Yang tk kenal tuh lg lahh tk kenal kita kan .
Apa bolehh buatt ? Org sekarang nk berkawan ponn PILIH BULU kan ?
Pelikk ! Pdhal kita ni sama je pd pndgn Allah .
Yang membezakan kita dgn manusia yg lain adalah IMAN :)


Itulah namanya kehidupan .
Pahit manis rencah mcm kita masak tuhh .
Tk sdp mknan tuhh kalau tk letak garam atau gula .
So , layarilah hidup kalian dgn Keimanan dan Ketaqwaan .
Kerana itulah janji kalian dgn ALLAH SWT , sblm dilahirkan ke dunia :)


Wallahualam !



Berfikirlah dahulu sebelum mahu melakukan sesuatu tindakan .